hoe bereken je download en upload snelheid?

ik doe voor school een stastistisch onderzoek naar de internet snelheid op school. ik heb de volgende dingen: tijd en hoe zwaar het bestand is een voorbeeldje hiervan is

thuis duur 9 min 44 sec: 512,102 mb : 584 sec = 0,876 mb per sec

school duur 2 uur 34 min 29 sec: 512,102 : 0,055 mb per sec

dit klinkt zeer laag vooral is ik zo'n speed test online doe zeggen ze dat ik een upload snelheid heb van 12 mb dit is een heel groot verschil

wat heb ik fout gedaan of is het de internet test

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
3.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarom gebruik je niet gewoon speedtest.net? Ook haal je MB megabyte en Mb megabit door elkaar. Bestanden zijn in bytes snelheden vaak in bits.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
helaas is onze school ons te snel af en heeft speedtesten geblokeerd
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er klopt sowieso niks van je berekeningen. En leg eens uit hoe je het probleem van bit en byte oplost.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oh wacht ik las een komma verkeerd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar waar stuur je het bestand heen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kan ik de test herhalen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik heb een school project naar youtube upgeload je kan de test ook proberen om een bestand te uploaden naar youtube dat timen zwaarte bestand gedeelt door de tijd
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, maar pak je dan MB en seconden of Mb en seconden? http://www.providercheck.nl/handleidingen/bericht/18/verschil-tussen-bits-en-bytes
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
500MB = 4000Mbit Deed ik 4 minuten over= 240 seconden 4000/240= 16,7 Mbit/s
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Jij thuis:
Zeg ook 500MB = 4000Mbit
10 minuten= 600 seconden
4000/600= 6,7Mbit/s
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
School
150min= 9000 sec
4000/9000= 0,44Mbit/s
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
MB
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is dus je probleem. Bestanden in MB dus 500MB en snelheden worden altijd in Mb/s uitgedrukt. Dus 1MB doet er met 1Mb/s 8 seconden over. En NIET 1.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Snap je de fout een beetje? 1 Byte=8 bit
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
MB × 8 = x
Sec = s
X : s = mb/s
MB = megabyte
Mb= megabit
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je zou nog kunnen zeggen:
(ipv MB × 8 = x)
MB x 8 = Mb En ja voor de rest is het prima.

Het beste antwoord

Je maakt de klassieke fout bytes en bits te verwarren.
1 byte = 8 bit

Bestanden worden in bytes opgegeven 500MB dus. En snelheden netwerk/internet worden in Mb/s gegeven (Megabit/seconde).

Bij 10 minuten en 500MB
10 minuten= 600 sec
500MB=4000Mb
>
4000/600=6,6666 Mb/s

Jij zit steeds een factor 8 verkeerd.

Toegevoegd na 50 seconden:
Vermenigvuldig jouw uitkomsten maar met 8, dan zit je goed.