Kan ik ergens op een kaart zien hoe de fotonen/eletronen van mijn chat of e-mail zijn gestroomd naar de ontvanger?

Ik bedoel op een echte geografische kaart, waarin dus de ligging van fysieke antennes en kabels te zien is

8 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Het beste antwoord

Nee, je kunt noch fotonen, noch elektronen, noch data pakketten volgen.
Voor elk pakket wordt een snelste beschikbare route uitgeprobeerd.
Een pakket kan soms rechtstreeks van Amsterdam naar Utrecht gaan, maar het volgende pakket kan ineens via Groningen, Oslo, New York, Londen en Den Helder naar Amsterdam gaan.
Bovendien kunnen pakketten in een willekeurige volgorde bij de geadresseerde aankomen. Aldaar worden ze in de juiste volgorde gezet.
Het geldt voor alle dataverkeer. Telefoongesprek, email, internet pagina's, geluid, filmbeelden, etc.
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

geen idee of onderstaand link ongeveer is wat je bedoelt
maar je kan niet electronen fotonen volgen maar wel data packets ?
capthavoc