kan je pc zonder beveiliging ?

Ik heb een pc op de zolder staan met windows xp.
Nu wil ik deze gebruiken voor deezer (muziek dienst) via internet. Er staat op die pc niks belangrijks maar dan echt helemaal niks (clean install) en wil deZe dus alleen gebruiken voor deezer via explorer. Moet hier dan een virus scanner op of iets in die trent ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een anti-virus programma hoeft niks te kosten, bij AVG free edition. Dus wat let je om dat er op te zetten om narigheden buiten de deur te houden. Gebruik als browser niet Explorer, maar Firefox oid. Dan zal het allemaal best wel loslopen.

Antwoorden (2)

Ligt eraan of je zoldercomputer is aangesloten op een netwerk met meerdere computers. Als dit het geval is, en je hebt waardevolle info staan op de andere computers in dit netwerk, dan is beveiliging aan te raden.

Mocht het echt een stand alone computer zijn met alleen Deezer erop, dan maakt het niet zo uit. In het ergste geval kun je een virus oplopen, dan moet je de boel even herinstalleren maar verlies je niets begrijp ik.

Misschien dan wel even een stickertje op je webcam plakken als je deze toch niet gebruikt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, anders is je computer zo onderdeel van een botnet die spam en / of DDOSen de wereld in stuurt, wat voor je internet aanbieder reden kan zijn je af te sluiten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ook als die pc niet is aangesloten op het thuis netwerk? En er verder geen mail of iets op gebruikt wordt?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja; je pc maakt deel uit van HET internet, dus zonder beveiliging (in dit geval een firewall) kan je pc daar inderdaad voor gebruikt worden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als hij niet aan internet hangt is het niet nodig, maar dan doet je Deezer het weer niet