Hoe e-mailadreswijziging handig te maken voor de ontvanger?

Hallo,

ik heb een andere internetprovider. Daarom verandert mijn emailadres van (bijvoorbeeld) mijnnaam@kpnplanet.nl naar mijnnaam@outlook.com.

Nu wil ik een groot aantal contactpersonen een email-adreswijziging sturen. Op zich is dat geen probleem, maar ik wil het voor de ontvanger makkelijk maken om hun adresboek bij te werken. Het mooiste zou zijn als ze met een enkele muisklik het oude e-mailadres door het nieuwe kunnen vervangen. Dus dat bijvoorbeeld mijnnaam@kpnplanet.nl vervangen wordt door mijnnaam@outlook.com. Belangrijk hierbij is dat het oude emailadres ook echt verwijderd wordt, zodat dit niet meer per abuis gebruikt gaat worden.

Is zoiets mogelijk?

Groeten,
Dick.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Je weet niet welke sofware cq apparatuur de ontvanger gebruikt en hoe men email verwerkt (offline versus online) , dus kun je hooguit een paar suggesies doen voor de meest voorkomende situaties (hotmail, gmail etc) om wijziging zo makkelijk mogeljk te laten verlopen. Maar dat zal de ontvanger al snel als "belerend" ervaren.
Dus vertrouw gewoon op de zelfredzaamheid van je contactpersonen !

Indien mogelijk kun je je oude emailadres ook nog even aanhouden en mensen die daar naar mailen een automatisch bericht sturen dat je emailadres gewijzigd is. Evt. in combinatie met auto-forwarding naar je nieuwe emailadres.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Utrecht
8 jaar geleden
Goed antwoord.
+ van mij.
Het makkelijkst lijkt mij de adreswijziging vanaf je nieuwe adres te versturen dan kan in vrijwel alle emailprogrammas die er zijn dat met een paar klikken als contact worden vastgelegd.

Je kunt het wel belangrijk vinden dat mensen je oude adres weggooien maar daar ga je niet over dus maak je daar niet druk om. Als je oude adres niet meer bestaat bouncen mailtjes daar nar toe automatisch dus dan weten ze wel dat ze naar het nieuwe adres moeten.