kun je bij Dropbox aangeven dat het programma een of meer submappen op de pc NIET hoeft op te nemen in /synchroniseren met wat er in Dropbox staat?

het gaat mij met name om de .pst-bestanden (outlook)

Toegevoegd na 53 minuten:
dit is alles wat ik vindt over preferences en zo! nergens het scherm bedoeld in het eerste antwoord

Toegevoegd na 3 uur:
wat ik stuurde kreeg in na tandwieltje, voorkeuren...

Toegevoegd na 4 uur:
ik vind wel de map documenten. dus dat is oke. maar submappen zijn niet gespecificeerd, dus ik vind niet de submap voor outlook zodat ik deze kan deselecteren...

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
SimonV
8 jaar geleden
Je kunt het synchroniseren van bepaalde submappen volgens mij niet uitschakelen. Alleen mappen: 1.Klik op het Dropbox-pictogram in het systeemvak.
2.Klik op het tandwielpictogram en selecteer Voorkeuren… in het menu.
3.Klik op het tabblad Account.
4.Klik op de knop Selectieve synchronisatie…. Dialoogvenster Selectieve synchronisatie
De optie Selectieve synchronisatie in de Dropbox-voorkeuren
Er verschijnt een venster met een lijst met alle mappen op het hoogste niveau in je Dropbox-map. Mappen met een vinkje ernaast worden gesynchroniseerd op je computer. Schakel het selectievakje uit van mappen die je niet met de harde schijf van de computer wilt synchroniseren. Selecteer OK wanneer je klaar bent. Alle mappen waarvan je de selectie hebt opgeheven, worden van je harde schijf verwijderd, maar zijn nog wel beschikbaar via de website en op de computers die aan je Dropbox-account zijn gekoppeld.

Het beste antwoord

Je kunt het synchroniseren van submappen zo uitschakelen:

Klik op het Dropbox-pictogram in het systeemvak.
Klik op het tandwielpictogram en selecteer Voorkeuren in het menu.
Klik op het tabblad Account.
Klik op de knop Selectieve synchronisatie.
Er verschijnt een venster met een lijst met alle mappen op het hoogste niveau in je Dropbox-map. Mappen met een vinkje ernaast worden gesynchroniseerd op je computer.
Klik bij "Documenten" links op het plusje. Dan verschijnen de submappen. Vink de map Outlook af.
Klik hierna op Bijwerken.
Nu wordt de map Outlook niet langer gesynchroniseerd.
SimonV