Dat ligt niet alleen aan de dongel maar ook aan je router. Met een Wi-Fi N dongel en router zal je waardes in de praktijk halen van zo'n 50 Mbit/s.

Toegevoegd na 5 minuten:
Maximale snelheden bespreken is net zoals vragen wat je met je fiets voor maximale snelheid kan halen. Vast boven de 100km/u, maar hoe waarschijnlijk is dat?

Met Wi-Fi ga je dan al snel over de Gbit/s als je de fabrikant mag geloven en je de juist apparatuur hebt.

Toegevoegd na 21 uur:
Ik ga bij mijn antwoord uit van Wi-Fi en Mb/s (bandbreedte). Hoewel de vraag multi-interpretabel is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gb/'s gaat enkel via kanaal bundeling. In gebieden waar WiFi kanalen in gebruik zijn, werkt dat dus niet. Bedoeld de vragensteller met dongel eentje voor WiFi, 3G, LTE? Snelheid Mb/s of MB per maand?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@domtic Ik heb dezelfde vraag gesteld onder de reacties. Ik heb voor de meest waarschijnlijke optie gekozen in mijn antwoord. Zal het even aanpassen.