Kan ik in phpMyAdmin de backup-tabellen omzetten naar jos_tabellen?

Bij het backuppen van de database heeft phpmyadmin netjes bak_...-tabellen aangemaakt. Nu is mijn database gesneuveld, maar hoe krijg ik nu de bak-tabellen weer jos genoemd? Iemand enig idee? Ten behoeve van mijn Joomla-website.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Volgens mij kun je in Joomla in de config ergens een tabelnaam-prefix opgeven ? Dan zou je de tabellen niet hoeven hernoemen, maar kun je eerst de bestaande tabellen gebruiken. Kijk maar eens in het configuration.php bestand van je Joomla-installatie.

Kijk echter ook even naar de bron die ik hieronder heb aangegeven, want daarin wordt ook een rename.php aangegeven waarmee je redelijk eenvoudig deze tabellen kunt hernoemen.

Als je dat script wilt downloaden dan zul je je wel even op die website moeten registreren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien heb je iets aan de volgende link.
Zo te zien moet het kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je een plesk login hebt, dan kun je per tabel via de backend de tabellen hernoemen.