Hoe koppel ik een website aan mijn domein via goedkopewebhoster.nl?

Hallo, ik heb een domein besteld via goedkopewebhoster.nl en vanochtend heb ik een wordpress website gemaakt, nu wil ik deze wordpress website koppelen aan mijn gekochte domein zodat mensen die het domein in typen de website krijgen, hoe doe ik dit precies, aangezien ik geen optie zie in goedkopewebhoster.nl om een domein door te verwijzen

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Standaard wordt een domein 'geparkeerd' tijdens de aankoop van het domein. Als je deze aan een website wilt koppelen, moet je het domein laten verwijzen naar het ip-adres van de webserver waar je Wordpress hebt geïnstalleerd.

Log in in je klantenpaneel (dus niet cPanel) en klik op je domeinnaam en nameserver/DNS configuratie. Vul hier bij nameservers de nameservers in van goedkopewebhoster.nl. Omdat de nameservers afhankelijk zijn van het hosting pakket wat je afneemt verschillen ze per webserver. Deze informatie met de juiste nameservers heb je ontvangen in het bevestigingsmail toen je de webhosting bestelde.
Indien het daar niet instaat, kun je het best even een chat starten op de website van goedkopewebhosting.nl.

Controleer daarna in uw browser of de domeinnaam verwijst naar de website. Let op, het kan tot 24 uur duren voordat deze wijziging op heel internet actief is.

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik ga er van uit dat je je Wordpress website bij goedkopewebhosting.nl hebt geinstalleerd, dus niet op je pc thuis.