Kan ik toch gebruikmaken van kabelinternet als mijn laptop geen utp-ingang heeft?

Mijn studentenkamer heeft geen wifi. De huisvester verschaft alleen kabelinternet en het zelf installeren van een router is ook niet toegestaan.
Mijn laptop heeft echter geen ingang voor zo'n kabel (utp). Is het toch mogelijk (met een of ander omvormerding) om internet op mijn laptop te krijgen? Het is een HP Chromebook 14

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Internet
4.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kan me niet voorstellen dat er geen utp op zit. Je bedoelt zeker: geen kabel ingang
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Moet je een MacBook kopen van €1000 en eens kijken wat er niet op zit

Het beste antwoord

Ja hoor geen probleem Google even naar USB netwerkadaptor en je hebt heel veel keuze
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Top dankjewel!
Nu nog een vraag: op Conrad heb je er twee, een van 10/100 Mbit/s:
https://www.conrad.nl/nl/digitus-dn-10050-1-netwerkadapter-usb-20-lan-10100-mbits-1057351.html?WT.mc_id=gshop&gclid=CNnQ0u-pgMgCFRITGwodqzMK5g&WT.srch=1 en een van 10/100/1000 Mbit/s:
https://www.conrad.nl/nl/edimax-eu-4306-netwerkadapter-usb-30-lan-101001000-mbits-527532.html?sc.ref=Product%20Details Loont het erg om die laatste (duurdere) te nemen? Zou je dat verschil merken?
De snelheid van het netwerk op mn kamer is glasvezel tot 1gb/s
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1000 is echt een stuk sneller
Ik heb thuis 2 bedrade pc's draaien en merk echt het verschil tussen de 100 en 1000 verbinding
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ah dan geef ik er toch maar iets meer geld aan uit. Hartelijk bedankt!