hoe kan het komen dat ik google chrome niet meer als mijn standaardbrowser kan instellen?

ik kan google chrome niet meer instellen als mijn standaardbrowser. Telkens opnieuw wordt er gevraagd of ik deze mijn standaard browser wil maken.
OOk via instellingen lukt het niet. Als ik klik op "chrome instellen als standaardbrowser" krijgt ik telkens weer een lijstje met browsers. Ik zie dan bovenaan Google Chrome blijven gebruiken maar als ik dat aan klik, gebeurt er niets. Telkens opnieuw verschijnt dezelfde vraag....
Wat kan er mis zijn? en hoe los ik het op?

8 jaar geleden
in: Internet
7.4K
SimonV
8 jaar geleden
Ik kwam diverse oplossingen tegen, zoals: 1
Alle cookies verwijderen. 2
Op het bureaublad staat het icoon van Google Chrome.
Plaats de muis op het icoon en klik op de rechtermuisknop.
Klik nu op "als administrator uitvoeren".
Google Chrome word nu weer opgestart.
Ga nu weer naar
Geplaatste Afbeelding
Klik op opties
Klik op "Google Chrome instellen als mijn standaard browser"
Nu moet er in het groen komen te staan
"De standaardbrowser is momenteel Google Chrome". 3
Chrome verwijderen en opnieuw installeren.
liveisgreat
8 jaar geleden
google chrome staat niet op mijn bureaublad, enkel in mijn taakbalk....
cookies heb ik al verwijderd, het enige wat ik kan doen is dus chrome opnieuw installeren. hopelijk ben ik dan mijn favorieten niet kwijt...
liveisgreat
8 jaar geleden
bedankt voor je reactie trouwens, was dat even vergeten :-/
Amadea
8 jaar geleden
De favorieten moet je eerst kunnen opslaan. Ik weet niet hoe het bij Chrome zit maar in Firefox heb je daar een Bibliotheek van. En daar kan je een reservekopie maken en bijvoorbeeld op een usbstick zetten.
liveisgreat
8 jaar geleden
gelukt, gewoon chrome verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Wonder boven wonder: mijn favorieten zijn bewaard....
SimonV
8 jaar geleden
Je hebt ook last van malware; wellicht handig om eerst deze te verwijderen.
liveisgreat
8 jaar geleden
chrome wil nu zelfs niet meer openen... al enkele keren opnieuw geïnstalleerd maar er komt een foutmelding als ik het wil openen. er komt dan de keuze waarmee ik help e.d. kan aanklikken maar dat werkt niet.
ik heb adwarecleaner geïnstalleerd, maar krijg de melding dat een onbekend programma de uitvoering tegen houdt....
luciano
8 jaar geleden
Probeer eens alles te controleren met het gratis programma
www.scancircle.nl. Als er iets fout is met je PC is de oorzaak dikwijls moeilijk te achterhalen. Dit programma helpt je alle onderdelen te onderzoeken. Bron: Computer easy 123 (www.computereasy.nl)
SimonV
8 jaar geleden
Dat onbekende programma zou
malware kunnen zijn...
Hopelijk lukt Adwcleaner starten wel na opstarten in safe mode: http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/windows-startup-settings-safe-mode
liveisgreat
8 jaar geleden
@SimonV, alle problemen zijn opgelost, erg bedankt! maar stond je reactie niet bij de antwoorden? anders kan ik het niet "honoreren"...
@Luciano, ik zal er eens naar kijken bedankt!

Het beste antwoord

Ik kwam diverse oorzaken en oplossingen tegen:

1.
Probleem met cookies. Alle cookies verwijderen.

2.
Administratorrechten. Klik met rechtermuisknop op icoon van Chrome en kies "als administrator uitvoeren".

3.
Chrome verwijderen en opnieuw installeren.
SimonV
8 jaar geleden
liveisgreat
8 jaar geleden
weer de redder in nood SimonV, bedankt voor de vele goede tips. problemen allemaal mee kunnen oplossen, pc werkt weer zoals het moet en zelfs sneller dan voordien. super.