Hoe krijg/zet ik een UDP verbinding op mijn PC?

Ik speel het spel Trackmania maar telkens als ik online wil krijg ik een melding die er zo uitziet:

Kan geen UDP verbinding maken
Er word overgegaan naar TCP
Om je online ervaring te verbeteren
Dien je je firewall goed af te stellen!

Kan iemand mij helpen hiermee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.7K

Het beste antwoord

Zoek in je router een instelling die UPnP heet. Zet dat aan, en dan worden de nodige poorten die je nodig hebt vanzelf geopend voor je.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook handig als je een rootkit hebt : )
AWM
14 jaar geleden
Ja, dat is waar, maar de halve wereld heeft UPnP aanstaan, precies om de reden dat mensen firewalls programmeren een enorm probleem vinden.

Andere antwoorden (3)

Dit betekent dat je Firewall zeer waarschijnlijk UDP-verbindingen blokkeert. Meestal is dat de firewall in je modem/router/gateway. Zoek in je handleiding maar op hoe je daar UDP-poorten open kan zetten want dat verschilt per modem/router/gateway... Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoek in je router naar PAT en/of NAT instellingen.
Het gaat waarschijnlijk om een UDP poort van buiten naar binnen, die open moet staan in de firewall en moet worden doorgestuurd naar het interne ip-adres van je pc.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het gaat om de poorten 2350 en 3450, die je in je firewall moet openzetten voor zowel UDP als TCP verkeer.
Als het via TCP wel werkt, is het blijkbaar wel gelukt om het op TCP nivo open te zetten. Nu dus UDP nog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
TCP en UDP poort 2350 en 3450 open zetten op je router naar binnen en buiten