Waarom krijg je een hele vreemde suggestie bij Google wanneer je begint met een zoekopdracht?

Als je begint met "why is" krijg je als eerste suggestie "why is there a dead pakistani on my couch", als tweede suggestie krijg je "why is there a drunk chinese man doing push ups on my front lawn".

Hoe is Google in hemelsnaam bij deze suggesties gekomen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
2.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je vind de meest idiote suggesties (ik noem ze maar niet op)

Het beste antwoord

Het is een quote uit de serie Lost.

En waarom Google dit aanvult: dat kan te maken hebben met de 354.000 resultaten voor "why is there a dead pakistani on my couch".

Dat er een zekere hype lijkt te zijn over deze zoeksuggestie van google (wat het aantal resultaten én het aantal zoekopdrachten hiernaar vergroot) zal zeker ook meehelpen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dit stukje ging trouwens over de dead pakistani, maar ik zie dat er over de drunk chinese man ook een zichzelf versterkende hype aan de gang is.

Toegevoegd na 18 minuten:
De dronken Chinees:

i don't understand
can somebody tell me whats going on
why is there a drunk Chinese man
doing push ups in my front lawn
and why's he wearing lipstick?

- John Lajoie, I Don't Understand.

Weer een mysterie opgelost, het is een songtekst!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Suzy, maar dan is mijn antwoord niet correct toch? Het zijn dan de populairste zoekresultaten en niet de populairste zoekqueries.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt als een bus. Nu nog die dronken man verklaren ;o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zoek niet dagelijks naar een antwoord op de vraag waarom er een dronken Chinees zich aan het opdrukken is in mijn tuin...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zijn elkaar versterkende fenomenen. Ga maar na, Beemertje viel deze suggestie op. Dus stelde hij er hier een vraag over (zoekresultaat erbij!). Ik zag de vraag, dus probeerde ik het uit en keek ik wat het resultaat van die zoekopdracht was (zoekopdracht erbij!). Dus een gevalletje de hype creëert de hype. Er was alleen een startpunt nodig, en dat was dus een quote uit een TV-serie die veel mensen hilarisch lijken te vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt! +1

Andere antwoorden (3)

Ik dacht dat het de populaire zoekopdrachten waren van andere gebruikers, maar het zijn volgens Google zoekresultaten.

De zoekopdrachtsuggesties op Google.nl worden geleverd door de service Google Suggest. Google Suggest communiceert met Google terwijl u typt om u suggesties te kunnen aanbieden. Alle informatie die u naar Google verzendt (zoals de zoekopdracht die u typt of selecteert in Google Suggest) wordt beschermd via het privacybeleid van Google. Google Suggest gebruikt geen persoonlijke zoekopdrachten van individuele gebruikers om suggesties te leveren. Het programma gebruikt informatie over de relatieve populariteit van veelgebruikte zoekopdrachten om de suggesties te rangschikken.

We proberen geen zoekopdrachten voor te stellen die aanstootgevend zouden kunnen zijn voor veel gebruikers. Hieronder vallen pornografische termen, obscene woorden en haatdragende en gewelddadige termen. Als u zoekopdrachten tegenkomt die niet voorgesteld hadden moeten worden, kunt u ons dit laten weten via het Helpforum van Google Zoeken.

Google Suggest wordt momenteel ook gebruikt in andere internet- en browsertoepassingen, zoals Google Chrome, Google Toolbar, het zoekvak van Firefox, Google Maps, YouTube en de iPhone.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt dit als volgt uitschakelen:

- Ga naar de pagina 'Voorkeuren' van Google.
http://www.google.nl/preferences
- Ga naar het gedeelte 'Zoekopdrachtsuggestie'
- Selecteer 'Geen suggesties in het zoekvak weergeven'.
- Klik op 'Voorkeuren opslaan'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is niet alleen bij mij. De vraag komt veel vaker voor... Kijk zelf maar. Bij 99 van de 100 computers, zullen dit de eerste 2 suggesties zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt toch ook met mijn antwoord? Google kijkt tijdens het typen naar de woorden die je intypt en vult de zin aan met de resultaten die Google al heeft opgeslagen. De software van Google bekijkt dagelijks websites en alle teksten die erop staan worden in een database gezet. Als je typt vergelijkt Google het eerste stukje met de hits in de database en toont een lijstje met teksten die daar ook mee beginnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt! +1
De zoeksuggesties van Google zijn gebaseerd op diverse factoren, waaronder (onder meer) je eerdere surfgedrag en zoekopdrachten van mensen die soortgelijk online gedrag vertonen, en www-wijde trends.

Dus als jij een woord typt, gaat het Google algoritme "nadenken" over de vraag: "Wetende wat ik weet over zoekopdrachten van anderen, wat zou deze zoeker bedoelen?"

En dat is dan de enorm versimpelde uitleg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk hoef je niet eens why in te vullen maar gewoon de trefwoorden en je zal zoiets niet meer tegenkomen want als je een volledige vraag in typt dan kan je de gekste dingen tegenkomen ,dus voortaan is het genoeg om gewoon de belangrijkste woorden in te typen en niet een ganse vraag ..