Hoe achterhaal ik mijn WIFI-wachtwoord met beveiligd configuratiescherm?

Ik ben mijn WIFI-wachtwoord vergeten en dat zou je kunnen achterhalen door middel van het configuratiescherm, maar dat is beveiligd.
Is er een andere manier om het wachtwoord te vinden?
(Ik heb ook geen WPS-knop op de router)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Tik in:

CMD

ipconfig

(kijk achter default gateway)
(open je browser)
Tik het getal in dat achter default gateway stond 192.168.xxx.xxx

(Ziggo= 192.168.178.1
(Veel voorkomend= 192.168.1.1 of 192.168.0.1)

Nu ben je in je router, onder een tab als wireless/security kan je nu je ww vinden.

Toegevoegd na 7 minuten:
Als je het niet snapt maar zegt welke router je hebt kunnen we zo zeggen welk default gateway adres het is. Wel een merk en type geven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Windowsknop + R
CMD

ipconfig
En om bij je router in te loggen, gebruik je vaak een standaard wachtwoord. Vaak is dit: admin of niets.
Dit kan je gemakkelijk even googlen. Misschien een wat makkelijkere manier, mits je laptop is ingelogd op je netwerk is, is:
Rechtsonderin op het netwerktekentje klikken
Rechtermuisknop op je netwerk
Eigenschappen
Tekens weergeven
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tegenwoordig kan Windowsknop>cmd ook. Maar idd Windows+R werkt altijd. En de inlog heb ik idd helemaal overgeslagen.

Andere antwoorden (3)

het zou achter op je router moeten staan.
zo niet kom ik nog met een andere optie als het moet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Stel de Wifi code is ooit gewijzigd waardoor de Wifi code op het stickertje niet meer geldig is:

Als je de procedure volgt zoals MrTomaat stelt en er een wachtwoord gevraagd wordt als de configuratiepagina wordt getoond en die je niet (meer) weet dan kun je b.v. de router hardwarematig resetten. Doorgaans kun je dat doen met b.v. een paperclip.

De default Wifi code die op het stickertje staat is weer van toepassing. Deze is doorgaans ook te vinden als je zoekt naar het merk en type van de router op het Internet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is naar mijn weten niet zo. Wanneer je de router reset dan schakelt hij uit en haalt hij evt. nieuwe software op. Ik doe dit regelmatig zonder dat mijn wachtwoord veranderd en ik heb thuis niet het standaard wachtwoord ingesteld.
Mocht het wachtwoord reeds geïnstalleerd staan op een ander Windows apparaat of het huidige apparaat, maar je wilt slechts het wachtwoord weten, kun je het weergeven als volgt:

1. Configuratiescherm
2. Netwerk & Internet
3. Netwerkcentrum
4. Selecteer jouw netwerk
5. Kies Eigenschappen draadloos netwerk
6. Beveiliging
7. Tekens weergeven

Succes!