Open Powerpoint, ga naar insert (invoegen), en klik dan op de optie video-->online video. Hiermee krijg je de optie uit:
-video van OneDrive
-video van YouTube
-video van een Embed Code

Toegevoegd na 2 minuten:
Dan moet je natuurlijk optie "Video van YouTube" kiezen, en dan de link in het balkje plaatsen.
Als je een oude versie van PowerPoint heb moet je de video wellicht eerst op je computer plaatsen, dit doe je door naar Downloadplaza.nl te gaan, YouTube link te plaatsen en hem dan te downloaden.
Als je nog vragen hebt; stel ze gerust.

Toegevoegd na 18 uur:
Nuttige toevoeging van WDHBGS:
De eerste methode werkt enkel met de nieuwste methode van PPT. Als je nog een oudere hebt kan het ook op de manier zoals in onderstaande video is beschreven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat eerste werkt inderdaad alleen met recente versies. Hier staat ook nog een mogelijkheid: http://www.trendmatcher.nl/2014/02/youtube-embedden-in-powerpoint.html. Goed antwoord!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je aanvulling WDHBGS, heb het in mijn antwoord aangepast.