Waarom sluit mijn internet poort automatisch?

Ik heb een minecraft server en is port-forwarded op poort 25565.
Er kunnen meerdere mensen joinen, maar na een tijdje kan niemand meer joinen. Als ik vraag om te refreshen werkt dat niet, maar als ik op mijn eigen laptop op de refresh-knop drukt dan kan iedereen weer joinen.

Als ik portscanners op het internet gebruik, heb ik hetzelfde probleem. De portscanners zeggen dat de poort dicht is, maar als ik refresh in minecraft, lukt het wel.

Het lijkt dus alsof mijn modem of router automatisch de poort weer dicht doet na een bepaalde tijd en pas weer vrijgeeft als hij vanuit het netwerk een signaal krijgt. Het kan natuurlijk ook iets anders zijn...

Is het mogelijk om dit probleem te verhelpen of eromheen te werken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Modem of router? Ik neem aan dat je gewoon de router bedoelt. Hoe run je die portscanners? Want als je die runt op je PC zegt dat niet veel over de instelling op je router! Hoe heb je je router ingesteld? Blijft het probleem bestaan als je je router in Game-mode zet? Wat is de refresh-knop op je laptop?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De portscanners zijn online en hebben een invoerveld voor een poort. Daar vul ik 25565 in en druk op de scan knop. Dan geeft die site een resultaat. Mijn router heeft volgens mij geen game-mode De refresh-knop zit in het spelletje van minecraft, deze ververst de gegevens van alle servers die je hebt ingevoerd om op te spelen.
Wat er allemaal achter die knop zit weet ik niet precies. Kun je wat preciezer zijn met "Hoe heb je je router ingesteld?", want er zijn nogal veel instellingen...

Antwoorden (1)

Op de server in de NIC eigenschappen of de bios de optie voor powersaving uit zetten. In veel systemen is er een vermogen besparingsoptie die de NIC uitschakeld als er geen activiteit op het systeem is. Check eigenschappen of energiebeheer.