Hoe verhelp ik mijn onregelmatige downloadsnelheid?

Mijn downloadsnelheid ligt vaak rond de 330kB/s , maar als ik hem via www.speedtest.net op een andere server test geeft hij aaan dat hij rond de 2 mB/s zit.
Dit gebeurt ook wel eens tijdens het downloaden van een bestand dat hij van 300kb/s naar 2 mB/s springt.
Hoe kan dit? en kan ik er voor zorgen dat hij altijd 2 MB/s is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien is het handig om te vertellen welk apparaat je gebruikt en hoe je internet hebt. 3G/Wifi/bedraad?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit gebeurt ook wel eens tijdens het downloaden van een bestand dat hij van 300kb/s naar 2 mB/s springt. Met welke methode download je dan? Als dat torrents is, is het maar net wie het uploaden met welke snelheden. 2Mbit/s is trouwens erg langzaam.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://mirror.widexs.nl/ftp/pub/speed/ Download hier eens een bestand van en kijk eens met welke snelheid dat gaat.

Antwoorden (2)

Misschien omdat die andere server via een kabel is verbonden met je router en de eerstgenoemde computer middels (een mindere) WiFi verbinding.
Bij WiFi ben je beperkt tot 100 Mb bij een hele zuivere verbinding, bij koper ligt het maximum op 1Gb.

Toegevoegd na 3 minuten:
Maar bij een slechte WiFi verbinding kan de performance tot dramatisch lage snelheden zakken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt niet sustained 2Mbit halen als download snelheid als de andere kant het niet kan aanbieden... speedtest geeft een vertekend beeld want die servers staan op de AMS-IX direct aan de backbone gekoppeld, ja logisch dat je dan je max snelheid haalt.... Er zijn nogal wat variabelen die hieraan ten grondslag liggen, heb je bijvoorbeeld een gecombineerd abonnement met TV & Telefonie waardoor QoS aanstaat op je router? Staan de servers waar jij je content vandaan haalt hier dichtbij?
Over hoeveel hops gaat je verbinding als je naar die server verbindt? (pathping in cmd) Dat zijn wat van die dingetjes...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Plus.
Je kunt op de A1 wel een aantal auto's per minuut opgeven, maar als bij Hoevelaken een opstopping is haal je dat niet.