hoe krijg je goedkoop internet voor 10 dagen buitenland?

Graag zou ik op vakantie in Oostenrijk internet willen op onze kamer. Maar het appartement heeft geen wifi.
Het is dus maar voor 10 dagen.
Dus een abonnement lijkt me veel te duur, dat lukt vast niet voor zo'n korte periode.
En dan dus liefst voor op zowel mobiel als tablet.
Wie kan me helpen?

Toegevoegd na 3 uur:
Hotel kiezen met gratis wifi lukt niet, want m'n ouders hebben al een hotel gekozen, met veel extra's, maar dus zonder wifi.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
optie 1:
Het goedkoopst is waarschijnlijk om een prepaidkaart in Oostenrijk zelf te kopen. Dan moet je wel een telefoonwinkel in Oostenrijk aandoen (of bv. een tabakswinkel of Spar-, Interspar-, Eurospar- en Maxi-markten waar je telefoonkaarten kunt kopen). De grote providers zijn A1, Orange, Tele-ring, T-mobile en 3 (van Hutchinson). Als je deze kaart in je smartphone stopt, kun je deze opstellen als hotspot zodat je op je tablet ook mobiel internet hebt (deze techniek heet 'tethering'). Let op:
-dat je de juiste soort SIM-kaart hebt voor je mobiel/tablet
-dat je waarschijnlijk eerst 1x beschikking moet hebben over internet om je kaart te activeren
-dat je eventueel updates op telefoon en tablet uitzet om geen kostbare MB's te verspillen
-dat je (adres)legitimatie bij je hebt voor het kopen van een SIM-kaart.
Reken op ongeveer 20 euro voor 2 GB
-dit alles kan misschien ook via een dongel optie 2:
Mochten je ouders wél een abonnement hebben, dan zouden zij ook een weekpas internet Europa kunnen aanschaffen en jou middels de hotspot toegang kunnen bieden. Dat is waarschijnlijk het allergoedkoopst, maar dan moet je wel in de buurt van (de telefoon van) je ouders zijn. Bij T-Mobile heet het Travel & Surf, voor andere providers moet je even zoeken.

Antwoorden (2)

Lebara biedt veel verschillende aanbiedingen. Voor 10 euro heb je voor een maand 1GB.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
optie 1:
Het goedkoopst is waarschijnlijk om een prepaidkaart in Oostenrijk zelf te kopen. Dan moet je wel een telefoonwinkel in Oostenrijk aandoen (of bv. een tabakswinkel of Spar-, Interspar-, Eurospar- en Maxi-markten waar je telefoonkaarten kunt kopen). De grote providers zijn A1, Orange, Tele-ring, T-mobile en 3 (van Hutchinson). Als je deze kaart in je smartphone stopt, kun je deze opstellen als hotspot zodat je op je tablet ook mobiel internet hebt (deze techniek heet ‘tethering’).

Let op:
-dat je de juiste soort SIM-kaart hebt voor je mobiel/tablet
-dat je waarschijnlijk eerst 1x beschikking moet hebben over internet om je kaart te activeren
-dat je eventueel updates op telefoon en tablet uitzet om geen kostbare MB’s te verspillen
-dat je (adres)legitimatie bij je hebt voor het kopen van een SIM-kaart.
Reken op ongeveer 20 euro voor 2 GB
-dit alles kan misschien ook via een dongel

optie 2:
Mochten je ouders wél een abonnement hebben, dan zouden zij ook een weekpas internet Europa kunnen aanschaffen en jou middels de hotspot toegang kunnen bieden. Dat is waarschijnlijk het allergoedkoopst, maar dan moet je wel in de buurt van (de telefoon van) je ouders zijn. Bij T-Mobile heet het Travel & Surf, voor andere providers moet je even zoeken.