Kan je niet meer iets te koop vragen op marktplaats ?

Ik wil iets te koop vragen op marktplaats, maar ik zie alleen maar iets te koop aanbieden op marktplaats bij advertentie plaatsen.
Ik heb al gezocht naar wat ik zoek, maar dat bied niemand aan op marktplaats dus ik dacht ga ik zelf een advertentie zetten maar dat lukt dus niet ik dacht dat dit ook kon op marktplaats

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
9.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
kwam ik ook achter. Hoop dat je antwoord krijgt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zo te merken gaat het echt niet meer om iets te koop vragen =(
DUs je kan nu alleen maar zoeken of iemand het aanbied.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb dat een tijdje geleden aan Marktplaats gevraagd en kreeg toen als antwoord dat dat nog wel kan maar dat je advertentie dan tussen de te koop aangeboden spullen komt te staan.
Je moet dan dus wel heel duidelijk vermelden dat je iets te koop VRAAGT. Ik vind het ook heel vreemd dat daar geen aparte rubriek meer voor is maar je kunt dus nog wel een advertentie te koop gevraagd plaatsen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk even bij mijn reactie onder de vraag naar het antwoord dat MP mij heeft gegeven op mijn vraag aan hen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En waar vinden we dat?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan toch in de advertentie zetten: gezocht / gevraagd?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@MevrouwvandenBerg, u hebt helemaal gelijk. zie onder mijn antwoord met de onterechte minnen ::)), die wisten dus niet van de hoed en de rand.

Het beste antwoord

Je zoekt dus iets op Marktplaats wat je wilt kopen. Dat kan nog steeds. Het moet wel een heel gek artikel zijn, wil je het niet op marktplaats kunnen vinden.
Op deze site kun je uitgebreid zoeken.
http://kopen.marktplaats.nl/searchadvanced.php

Toegevoegd na 10 minuten:
Zoals je ziet op bijgaande pagina
http://www.marktplaats.nl/a/antiek-en-kunst/curiosa-en-brocante/m893309135-te-koop-gevraagd-gezocht.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
kun je zelf iets te koop vragen.
Let erop dat je een account moet hebben, dus in kunnen loggen.

Toegevoegd na 1 uur:
Tot nu toe zijn er 1843 advertenties geplaatst, waarin iets te koop wordt gevraagd. Er wordt gezocht naar schapen en bokken tot aan een oude Berkel snijmachine en parkieten. Zelfs naar mooie overleden papegaaien.

http://www.marktplaats.nl/z/te-koop-gevraagd.html?query=te+koop+gevraagd¤tPage=40

Toegevoegd na 17 uur:
http://www.marktplaats.nl/i/help/over-marktplaats/voorwaarden-en-privacybeleid/algemene-gebruiksvoorwaarden_okt_2013.dot#gebruiksvoorwaarden
2. Algemene regels voor het plaatsen van een advertentie op de Website
2.2 Het opmaken van een Advertentie:
a. In iedere Advertentie voor producten mag maar één concreet product worden aangeboden of worden gezocht.

b. Elke titel en elke tekst van een Advertentie dienen een omschrijving van het aangeboden of gezochte product of de aangeboden of gezochte dienst te bevatten.

c. Titels en teksten van Advertenties mogen alleen in het Nederlands of in het Engels zijn opgesteld.
Advertentietarieven
http://www.marktplaats.nl/i/help/verkopen-via-marktplaats/advertentietarieven.dot
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zoek niet iets wat ik wil kopen, ik wil juist vragen of iemand het heeft of te koop heeft.
En als ik dan naar marktplaats ga en plaats advertentie druk dan kan ik alleen iets te koop aanbieden en niet te koop gevraagt doen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij is de link die je geeft een verkoopadvertentie waar men gewoon Gezocht in de titel heeft gezet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat denk ik ook ja, wel een idee @JoandArc bedankt dat kan ik dus ook doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@connie, Als je vraagt of iemand het te koop heeft, dan vraag je toch iets te koop.
Je gaat op marktplaats toch niet vragen of iemand iets te koop heeft, alleen om te weten of iets te koop is. MrTomaat: Iemand vraagt een zwitsaldoosje te koop, dat zoek hij/zij
Hij vraagt om het doosje, hij zoekt naar zo'n doosje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@MrTomaat, het is geen verkoopadvertentie het is een "Te Koop Gevraagd" advertentie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En hoe zie ik het verschil tussen verkoopadvertentie waar men in de productbeschrijven te koop gevraagd heeft gezet en een te koop gevraagdadvertentie? Vroeger had je echte te koop gevraagd advertenties, die heb je nu niet meer. Men misbruikt nu de verkoopadvertenties door te koop gevraagd als beschrijving op te geven. zo lijkt het.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je een account hebt, klik maar op de knop plaats advertentie. De eerste vraag die je dan krijgt is: wat wilt u verkopen? Er is geen enkele keuze voor gezocht/te koop gevraagd.
capthavoc
9 jaar geleden
Volgens mij hebben ze die optie verwijderd omdat een te koop gevraagd advertentie nogal veel profiteurs aantrekt.
Mij ook eens overkomen kon iets niet vinden dus te koop gevraagd gedaan, binnen no time had ik een reactie
wat heen en weer gemailt, kon geen slechte zaken over deze meneer vinden, via oplichers op het net te zoeken etc
geld overgemaakt betaald en nooit iets ontvangen Vooral als je iets dat bijna nooit te koop wordt aangeboden zoekt
trap je er al gauw in, je wilt het dan te graag. Het was in mijn geval 2 scharnierdekseltje voor een asus laptop
voor 10 euro geloof ik tja wel een beetje prijzig leek het
Maar je kon ze nergens krijgen dus er toch ingetrapt Je kan in de advertentie zelf wel met grote letters vragen TEKOOP GEVRAAGD en NOTK
etc bieden uitzetten enzo Maar door deze optie te verwijder kunnen die profiteurs niet meer specifiek zoeken naar de "te koop gevraagd" advertenties ik vond nog wel de boeken sectie met veel te koop gevraagd advertenties ?
niet gekeken of dat in die rubriek wel een optie is.?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@capthavoc
Wat de achterliggende reden(en) is/zijn weet ik niet, maar die optie is er inderdaad simpelweg niet meer.
Zoals eerder gesuggereerd kan je gewoon een advertentie plaatsen en met hoofdletters GEZOCHT of iets dergelijks in de titel zetten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is gewoon de manier. Je plaats de advertentie en zet als onderwerp: Gezocht.
Een aparte optie "Gezocht" is daarom niet meer nodig.
Of je nou verkoopt of iets zoekt, het valt beide onder "advertentie plaatsen"
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar als je nou goed kijkt en een advertentie probeert te plaatsen zie je dat het de bedoeling is dat je wat te koop moet aanbieden. Zoals ik dus al zei worden verkoopadvertenties misbruikt als te koop gevraagd advertenties. Het zijn dus verkoopadvertenties. Ook de advertenties die jij als gezochtadvertenties ziet zijn dus verkoopadvertenties. Dat is niet de manier. Het is het onjuist gebruiken van het systeem. Een aparte optie "Gezocht" is daarom niet meer nodig. Volgens mij wil marktplaats van gezocht advertenties af. Of je nou verkoopt of iets zoekt, het valt beide onder "advertentie plaatsen" Druk nou maar eens op advertentie plaatsen en zie direct dat je ongelijk hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je nu dus door de verkoopadvertenties kijkt zie je nu dus verkoopadvertenties met als titel: "Gezocht xxx". Je kan die ook niet meer wegfilteren (zoals je vroeger kon door op "alleen aangeboden" te drukken) omdat ten eerste die mogelijkheid er niet meer is en ten tweede het niet zou werken, immers het is een verkoopadvertentie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat geweest is, is geweest. Onjuist gebruik maken van een systeem kan alleen de klant. De beheerders van Marktplaats mogen het eigen systeem veranderen zoveel en zo vaak als zij willen, als zij de Algemene Voorwaarden maar aanpassen.
Je kunt Te koop gevraagd invullen en men moet nu advertentiekosten betalen. Te koop gevraagd is daardoor niet meer gratis. Dat is de achterliggende bedoeling.
Het zij zo.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Connie1966,
Vandaag het onderstaande antwoord via e-mail van Marktplaats ontvangen:
Van: info@marktplaats.nl
Datum: 01/28/15 10:59:16
Aan: Onderwerp: Reactie op uw bericht. ref:_00D30oiTn._50014nU1jZ:ref

Beste mevrouw/meneer,
U vraagt hoe u een "Gezocht" advertentie kunt plaatsen. Ik geef u graag uitleg.
Marktplaats heeft geen aparte rubriek meer voor advertenties waarin gezocht wordt naar bepaalde producten. Wanneer u een product zoekt, kunt u een advertentie plaatsen in de rubriek waar soortgelijke producten in worden aangeboden. Ik raad aan om in uw advertentietitel de term 'Gezocht' of 'Gevraagd' op te nemen om misverstanden te voorkomen en uw advertentie beter vindbaar te maken.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd of ontvang graag uw reactie wanneer ik u verder van dienst kan zijn.

Met vriendelijke groet,
Sofie
Helpdesk medewerker
www.marktplaats.nl