Waar zit het probleem in mijn draadloze wifi netwerk?

ok, mijn mac heeft een wifi kaart met een snelheid van max 62mbit/s
mijn upc internet abbonement gaat tot 120mbit/s of hoger via de kabel uit de modem
mijn router heeft een max van150mbit/s de ping van mijn mac naar de isp is max 9ms, ik zit dicht bij de router
MAAR, de max snelheid die ik draadloos bereik is 31mbit/s
en het draad dat de router in gaat (heb ik getest) gaat ongeveer van 120mbit/s tot 200mbits/s
oja als ik beneden (modemrouter) op 5GHz probeer dan haal ik veeeeeel hogere snelheden maar deze mac staat boven en de router heeft geen mogelijkheid tot 5GHz
HELUPP

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

Draadje trekken van router tot boven en daar een accespoint plaatsen met 5GHz mogelijkheid? Of een rechtstreekse utp verbinding van router naar boven(de mac in)
Wil je hogere snelheid dan is een bedrade verbinding het beste, rechtstreeks is het beste, indien het bouwkundig niet kan dan misschien met een setje PLA's? (= power line adapters)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
30 mbit is normaal. je hebt op wifi maximaal 54 mbit. vervolgens hebben de afstand en de encryptie een negatieve invloed dus dan kom je inderdaad op 30 mbit uit.
je zult hardware aan moeten schaffen die met 5ghz om kan gaan of eenvoudigweg accepteren dat 30mbit een prima resulaat is, want dat is het.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat lijkt me ook. Ok, als je natuurlijk (ver)wend bent aan 120 Mb/s, dan is 30 Mbit langzaam, maar als niet zo'n fijne internetverbinding hebt, zou ik al heel blij zijn met die 10ms ping tijd en meer dan 20 Mb up en download snelheid.
Als je je wifi wilt verbeteren met de huidige middelen, zul je moeten kijken of je je router beter kunt plaatsen. (proberen).
Tevens kan het veel uitmaken of je een vrij/ongestoord kanaal gebruikt of dat er andere wifi-routers (bv van de buren) je signaal storen. Signaal meten (bv. inSSID, oudere versie is prima) en dan je router vast op een vrij kanaal in stellen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat vaak al erg helpt is het herpositioneren van de router. Bij ons hadden we vroeger hetzelfde probleem, ook bij een upc internet abonnement van 120 mbps. Nu we een nieuwe router hebben gekocht met een 5ghz en een 2,4 ghz verbinding halen we op allebei snelheden rond de 100 mbps. Verder is het logisch dat het internet boven minder sterk is, dit is alleen op te lossen met bijvoorbeeld een versterker of zoals eerder al gezegd een accespoint.