Waarom is mijn wifi zo traag?

Sinds een aantal weken terug is het bereik en de snelheid van ons wifi internet ontzettend traag. Heb een test gedaan met de speedtest van Ookla en als ik lang de router sta is de snelheid ongeveer 75mb/s (bedraad 100mb/s). Zodra ik 10 meter van de router af sta valt dit terug naar 0,5 tot 1 mb/s.

Persoonlijk heb ik het idee dat dit komt door het bereik in huis, maar tot een aantal weken terug waren er hier nooit problemen mee.

Wat kan ik hieraan doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Misschien zit er verderop in het huis veel storing van andere routers (van de buren misschien)

Je kunt een app downloaden op je telefoon om de wifi signalen te bekijken. Je ziet dan op welk kanaal je eigen wifi-netwerk zit en op welke kanalen de netwerken van de buren zitten. Probeer een kanaal te kiezen dat 3 kanalen van de andere netwerken af zit.

De Android app die je gratis kunt gebruiken:
Wifi overview 360
https://play.google.com/store/apps/details?id=de.android.wifiscanner&hl=nl