Hoe kan ik op mijn pc zien wat mijn internetsnelheid is bij een andere provider?

Ik heb nu tele2 internet met 20 MB. Ik ontvang echter maximaal maar 5 MB.
Ik hoorde dat de snelheid voornamelijk afhang van hoe ver "een kastje" van je huisadres staat. Wellicht heeft een andere provider een kastje dat dichter bij mijn huisadres staat. Providers hebben het vaak over snelheden die in de praktijk niet gehaald worden. Liever zou ik een provider hebben die een minimum snelheid garandeert.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

De wijkcentrale bepaalt inderdaad in grote mate de actuele snelheid van je ADSL verbinding, echter kan amateuristisch aan elkaar geknutseld thuisnetwerkje ook behoorlijk wat snelheid schelen(de router wordt bijvoorbeeld op de 2e telefoon aansluiting op de 1e verdieping aangesloten zodat de wifi dekking het grootst is)
Wat Mr.Tomaat terecht opmerkt is dat het echt niet uitmaakt welke ADSL provider je neemt want ze komen allemaal uit op dezelfde wijkcentrale, alleen de carrier wordt anders. Je kunt overstappen op VDSL die wat beter om kan gaan met signaal/ruis ratio.
Of kabel nemen? Tip: Zet je router zo dicht mogelijk bij het telefoon aansluitpunt van het huis(ISRA) en bel dan je provider om de ATM weer met je router te laten trainen, dit is bij XS4ALL een 11 dagen durende diagnostische modus waarin de beste snelheid/stabiliteit wordt bepaald....misschien traint je router daarna wel op >10Mbit?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er staat toch 'in grote' mate? als in mede bepalend? Ik zeg toch niet dat de afstand tot de wijkcentrale alles bepalend is?