Hoe kan het dat wifi om de haverklap geen geldig IP adres heeft?

Regelmatig wordt mijn internetverbinding verbroken en dan moet ik dit met probleemoplosser oplossen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
ItisILeClerc
9 jaar geleden
is de verbinding dan 'limited'?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat staat er niet bij. Hoe weet ik of een verbinding limited is? Wat houdt dat precies in?

Het beste antwoord

Met een regelmatige interval wordt het IP adres van je PC ververst. Een vast ingestelde tijd bepaalt deze interval(DHCP Lease Time) Deze handige functie is vooral bij grote netwerk een must want met veel medewerkers etc. raak je door uitgegeven IP adressen heen, dus iemand die al een tijdje niet is geweest vervalt zijn/haar IP adres en komt weer in de pool met vrije adressen. Voor thuis is deze functie eigenlijk vrij nutteloos, want je komt zelden tot 254 apparaten in huis die een IP adres nodig hebben.

Oplossing: Een vast (statisch)IP instellen voor je PC, of de leasetijd vergroten naar 31.536.000 seconden(=1 jaar) beide mogelijkheden moeten op de router worden uitgevoerd.