Kan ik PS3 gamen via wifi versterker (op zolder)?

Ik wil PS3 aansluiten op zolder om te gamen. Op zolder heb ik geen wifi signaal. Wel op eerste verdieping. Kan ik het oplossen door 1 versterker op zolder te plaatsen? Of moet ik 2 versterkers kopen ( op 1ste verdieping en op zolder) en die aan elkaar schakelen- is het wel mogelijk ?
Is de versterker dan sterk genoeg om op PS3 te kunnen gamen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
1.8K

Antwoorden (3)

Daar valt weinig over te zeggen. persoonlijk denk dat wireless wel kan maar daar mee heb je toch altijd het risico dat het stoort zeker als meerdere repeaters nodig blijken

De beste optie is toch bedraad en waarschijnlijk is dat stukken stabieler dan wireless
en stukken goedkoper ook.
ik zou gewoon goed kijken of je met een beetje werk een kabel naar je zolder kan trekken eventueel met een oude router er aan dat kan dus ook wireless worden
vaak heb je die spullen al wel in huis ? dus hoef je nauwelijks iets bij te kopen
hooguit een kabel van de goeie lengte

De betere optie dan draadloze repeaters is misschien nog internet via stopcontact via homeplugs ? bedraad ? of als het moet ook draadloos
maar dat kan vrij prijzig zijn.

De volgorde waar je het beste resultaat kunt bereiken is.
1 bedraad: voordeel is niet duur kabel van goeie lengte en wellicht 2dehand routertje dat je nog hebt liggen en veilig en makkelijk op te zetten.

2 (Bedrade) homeplugs veiliger dan wifi minder storings gevoeliger en sneller dan wireless repeaters. maar wel duurder maar zeker erg flexible goed beveiligd netwerk mogelijk. plug and play.
3 repeaters meestal goedkoper dan homeplugs maar vaak duurder dan kabel en gevoeliger voor storingen door andere draadloze signalen .
capthavoc
9 jaar geleden
Ik zou inzetten op twee powerline adapters, en je PS3 hard bedraad verbinden met het internet. Wifi extender geven over het algemeen een hoop narigheid en is niet weggelegd voor de niet zo ervaren computeraars onder ons.... Want als het werkt dan is het vaak half half, en als het niet werkt heeft niemand een idee waarom het niet werkt(geen analyse tools e.d.)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wil je niet al teveel lag hebben, moet je geen WiFi gebruiken. Het best is een LAN kabel te trekken vanaf de router. De op één na beste oplossing is een MOCA adapter gebruiken, maar dat kan alleen als je COAX op zolder hebt. De op twee na beste oplossing is een powerline adapter en daarna pas WiFi.

Ga je WiFi gebruiken, dan heb je niets aan een versterker op zolder. Je geeft zelf al aan daar geen WiFi te hebben, dus valt er niets te versterken. Versterken begint voordat het signaal slechter wordt ofwel op de eerste etage en dat zou al genoeg kunnen zijn. Dit is echter iets dat je gewoon zelf even moet uitproberen.