welke kennis heb je nodig om technisch helpdeskmedewerker te worden?

ik heb gesolliciteerd bij de kpn maar eigenlijk is mijn computer- en internet-kennis erg nihil…
kan ik ergens wat info lezen die me de meest basale begrippen uitlegt?
en mijn gewoon een heel globaal begrip geeft van dit alles….??

(ookal wordt deze baan t niet, zou sowieso behoefte hebben aan iets meer inzicht over t hele internet gebeuren…, erg zonde als je er zo weinig van snapt en gebruikt!)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat hiervoor interne trainingen worden gegeven.
Antoni
9 jaar geleden
Ik raad je aan bij Wikipedia te beginnen om je kennis te vergroten: http://nl.wikipedia.org. Vanaf de pagina's van die online encyclopedie zijn er allerlei links met extra informatie. Ook de boekenreeks "... voor Dummies" geeft vaak veel handige basale informatie. Daarvoor kan je kijken op bijvoorbeeld http://www.bol.com.

Het beste antwoord

Als technisch helpdeskmedewerker krijg je doorgaans niet vragen over internet of computers algemeen, maar vooral over problemen met de aansluiting. Storingen, rekeningen, opzeggingen, dat werk. En hoe dat allemaal werkt , wordt je niet geacht tevoren te weten : als ze je aannemen, krijg je daarvoor eerst intern trainingen / opleiding. Vooral als het eerste-lijns-werk is ; het uitfilteren van simpele standaard-oplossingen en doorverwijzingen, en echte problemen voor de tweede lijn.

Als je heel goed bent en de stof snel door hebt, zou je carrière kunnen maken en doorstromen naar de tweede lijn , en als daar aanvullende kennis voor nodig is, zal daar ook intern voor worden gezorgd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dank