hoe moet je een netwerkplug aan een netwerkkabel aansluiten?

ik heb zo'n gereedschapsvrije rj45 plug, en een patch kabel, maar die kabel heeft alleen 2 "pairs" hoe kan ik dit aansluiten op zo'n gereedschapsvrije rj45 plug?

ps: Pairs : Oranje/Oranje-wit & Blauw/Blauw-wit

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Da's niet genoeg om een netwerk kabel te maken, je hebt ook groen en bruin nodig...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hij heeft het wel gedaan ,dus...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
568B is de meest gebruikte standaard, in dat geval doe je oranje/oranje-wit op ader 1 en 2 en blauw/blauw-wit op ader 3 en 6. dit is voldoende om een 10/100 Mbit signaal door te sturen.

Antwoorden (1)

Kijk even op deze site: http://www.wiringwizard.com/primer/cables/cat5/

Scroll door tot "568-A vs 568-B" en als je op het plaatje klikt krijg de configuratie te zien voor 4 draads aansluiting, let wel! dit gaat maar tot 10/100mbit
Voor Gbit etherner moet je echt alle 4 paartjes hebben...