Is het veilig om een adres door te geven op internet?

Ik verkoop namelijk een jukebox en iemand is geinteresseerd. Is het veilig dat ik via privé-bericht hem mijn volledige adres geef? Of is dit riskant? Hij moet toch op de een of andere manier mijn jukebox komen bewonderen en desnoods kopen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
2.2K

Het beste antwoord

ik zou via prive bericht mijn nummer geven, en als hij dan belt, dan zou je natuurlijk je adres kunnen geven, maar zou dat niet in een prive bericht doen,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als je het naar zijn prive adres stuurt is hij toch de enige die jouw adres ziet?
Hoe wil je anders je jukebox verkopen? Je hebt niet echt veel keus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het wordt over het algemeen veilig gevonden, toch weet je op internet nooit welke intenties iemand heeft.
Als jij een dure jukebox hebt en iemand is uit op geld...

Als jij een bijzondere jukebox hebt en er reageert als liefhebber...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is inderdaad een dure jukebox, het is een erfstuk van mijn grootouders. We vragen er 2500 euro voor, en iemand is bereid dit ervoor te geven. Dus ja, ik ben wantrouwing ingesteld zeker, ... maar ja ik heb geen andere keus he , als ik mijn adres niet heeft, kan hij niet komen kijken. Hij moet 'm zelfs nie kopen, hij mag komen kijken.
Als je gaat denken dat als die komt , dat die mij overhoop schiet, da is overdreven natuurlijk, maar vals geld, ... alles is mogelijk op internet he. Maar ik ben veel te pessimistisch ingesteld zeker... Ik heb het toch al voorgehad dat ik een geldbedrag stortte en dat het nooit is aangekomen bij mij thuis, het was gelukkig iets van 40 euro ofzo en dat was via ebay. Maar ik stuur nu niks op. Hij moet thuis bij mij maar komen kijken. Maar garantie heb je nooit met mensen met slechte bedoeling.... Is mijn vraag dan zo raar beste leden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind je vraag niet raar, en natuurlijk is kijken de voor de hand liggende optie. Maar had je hier niet van te voren over nagedacht? En meestal gaat het goed hoor :-) ik denk dat je ook in je afweging moet bekijken hoe serieus je koper is en of hij weet waar hij over praat, een indruk, zo laten de meeste verkopers zich leiden.
Het is veiliger dan per brief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je zeker bent dat hij geïnteresseerd is zou ik het toch wagen om je adres door te geven , anders geraak je nooit van je jukebox af...
vraag desnoods ook zijn volledige naam , adres en nummer . Zo beschik je ook over zijn gegevens indien er iets fout gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hebt gelijk, ik kan best ook zijn gegevens vragen, hopelijk komt dat niet té intimiderend over bij die koper he
Misschien zou je hem beter per persoonlijk bericht een prepaid telefoonnummer kunnen geven en hem je adres pas geven als hij je belt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is hetzelfde als vroeger toen er nog geen internet was: als je je adres telefonisch doorgeeft om je auto te komen bekijken, als je die te koop hebt staan.