Hoeveel mb/s internet loopt er door de hele straat?

Hoeveel mb/s? Dit onderwerp intresseert me wel.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De gemiddelde straat

Het beste antwoord

Dat kan vele Mb/s of zelfs Gb/s zijn. In een gemiddelde straat liggen 2 a 3 internet typen: xDSL, Kabel, Glasvezel. xDSL is max 40Mbit/s per aansluiting, Kabel momenteel max 250Mbit en Glasvezel zit al op 1000Mbit/s. Met overcapaciteit zal de max Mb 40+750+2000=2790Mbit/s. Zonder overboeking 40+250+1000=1290Mbit/s
Nu wordt er met de aanleg van internet bekeken hoeveel mensen er in een straat/gebied wonen. Dan word er een bepaalde overboeking gedaan van ongeveer 20. Dit betekend verbinding is gedeeld met 20 andere. Vaak is dit 1 of meerdere flats. De verbinding heeft ook een overcapaciteit van +-2 a 3x de maximale snelheid die men aanbied, behalve bij xDSL. Daar is het 95% gewoon max 40Mbit meer is technisch niet haalbaar. Nu, laten we uitgaan van 60 huishoudens per straat 20 per soort. Als men dan xDSL heeft is het 40/20=2mbit per huishouden. Maar bij kabel kan het 250/20=12,5mbit maar ook bij een ingerekende overcapaciteit 750/20=37,5Mbit zijn, bij glasvezel idem dito.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wow, thanks!