Hoe kunnen mijn homeplugs elkaar weer vinden?

Ik heb al ongeveer een jaar homeplugs (LN-515) en ze werkte prima. Toen ze het een keer niet deden toen is het mij gelukt om ze weer aan de praat te krijgen, maar nu lukt het me niet meer. Via een website heb ik een methode gevonden (die ik eerst ook gebruikte) en die hielp. Maar als ik de methode doe dan krijg ik bij de power knopjes een rood geknipper te zien. Wat is dit? Wat moet ik doen?

Toegevoegd na 56 seconden:
Dit is de ''methode''

Haal tijdelijk de lan kabel's er uit en zorg dat je de twee homplugs bij elkaar hebt.

-Stop nu een home plug in het stop contact en stop de tweede boven op de eerste,
als dit bij jouw homeplugs niet mogelijk is moet je ze op een andere manier in het zelfde stopcontact steken(verdeel-doos b.v.)

-Druk nu op de master homeplug de NMK knop 1x kort in, nu zullen alle lampjes uitgaan.

-Doe vervolgens het zelfde bij de slave homeplug.

-Nu moet je de NMK knop op de master 6 sec ingedrukt houden, als je loslaat zullen de lampje's op allerlij verschillende manieren gaan branden. Dit betekent dat de homeplug zoekt naar andere homeplugs.

-Doe het zelfde met de slave homeplug

-Na een tijdje vinden ze elkaar en gaan alle lampjes weer groen branden. Als dit niet gebeurd is er iets stuk of doe je iet's niet goed.

-Er is verbinding

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Als dit niet help kan het zijn dat ze stuk zijn. Het is mogelijk dat er misschien overspanning geweest is op het elektriciteitsnet. Dan gaan dit soort delicate apparaten stuk. Overspanning kan bijv ontstaan bij bliksem inslag.