Hoe stel je een FTP server in voor extern gebruik?

Hallo,
Ik heb een FTP server opgezet met Blackmoon FTP server. Nu kan ik wel mijn pc bereiken vanaf een andere computer op hetzelfde netwerk, maar ik zou graag mijn PC kunnen bereiken vanaf een ander netwerk. Hoe moet ik Blackmoon instellen hiervoor? Of heeft iemand een ander FTP programma?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Antwoorden (1)

Ik ken Blackmoon niet, maar het zal er weinig meet te maken hebben denk.

Wat je moet doen is de router tussen het ander netwerk (internet?) en dit netwerk zo instellen dat al het verkeer dat binnen komt op de FTP poort (standaard poort 21) wordt geforward naar het interne IP-adres vd PC waar blackmoon op draait.

Stel wel een goed wachtwoord in als je dit doet omdat nu iedereen op dat andere netwerk bij jou FTP server kan!

Je kunt eigenlijk FTP beter niet gebruiken maar daarvoor in de plaats Blackmoon zo intstellen dat hij SFTP host. SFTP communiceert over poort 22.

Toegevoegd na 10 minuten:
Even gechecked. Blackmoon ondersteunt geen SFTP. Zoek eens op "free SFTP server windows". Ik kon er iig een vinden: Core FTP Server

(http://www.coreftp.com/server/)

Toegevoegd na 11 minuten:
En deze: http://www.freesshd.com/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, dat zal hem wel moeten zijn (wel apart dat je een range opgeeft en niet gewoon één IP-adres). SFTP is poort 22 trouwens, je hebt nu alleen poort 20 en 21 geforward, dat is goed voor FTP (20=data, 21=command) WAN ip adres is het adres wat je automatisch van je provider hebt gekregen. Dat begint niet met: 10, 172, 169 of 192. Hier nog een mooie vergelijker van (S)FTP server software:
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_FTP_server_software
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer eens de FTP client en server op passive mode te zetten. Zorg ervoor dat deze ports die je aangeeft ook open staan in je router. zie hier voor uitleg: http://niallbest.com/filezilla-server-passive-settings/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Blokkeert de windows firewall misschien de FTP server?