wat kan de oorzaak zijn dat ik om de 5 min geen wifi verbinding heb?

het begon met een paar keer per dag, en nu moet ik om de minuten weer verbinding maken met de modem? is deze stuk?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Er is van alles mogelijk, maar de meest waarschijnlijke optie is dat je wifi netwerk conflicteert met een ander wifi netwerk (bijvoorbeeld dat van de buren). In de meeste Wifi-routers (die ook in je modem ingebouwd kunnen zitten) kun je een aantal "kanalen" instellen, waardoor je het bereik aan frequenties waarmee de router zijn wifi aanbiedt een klein beetje verandert. Dit lost vaak dit soort conflicten op. Controleer de handleiding van de router/modem om te zien hoe je die instellingen verandert. Gevalletje "baadt het niet dan schaadt het niet", je kunt het proberen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
+ moest ik ook aan denken. Wij hebben dat ook gehad met 6 buren op kanaal 2.
Dat schiet niet op. In mijn modem zit de optie om te checken welk kanaal het beste is. Ik zit nu op 13. Overigens een oude laptop van mijn nicht kon kanaal 13 niet herkennen. Alles boven kanaal 8 kon die laptop niet ontvangen.