Hoe log ik in in de repeater?

Hallo iedereen,

Sinds vandaag heb ik een wifi-repeater aangeschaft (ZyXEL 4231) om neer te zetten in de game-kamer (aangesloten op dezelfde stroomgroep). Nu speelt het probleem dat ik niet kan inloggen in de Repeater. Ook wordt de repeater onder hetzelfde adres weergegeven als de KPN experia-box v8. Wat zou ik kunnen doen om de wifi repeater te laten werken?

mvg,

mijzelf100

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Zelf heb ik bijzonder goede ervaringen met een extra acces point van b.v. EnGenius,
dit werkt op een andere frequentie en heeft een hogere zendcapaciteit.
Je zult er wel een kabel naartoe moeten trekken, maar eenmaal werkende kun je door je hele huis en tuin zonder problemen verbinding maken.
Dit zijn ook apparaten die ze b.v. op campings gebruiken en prijstechnisch interessant zijn.
Je kunt hierbij je experiabox gewoon ook gebruiken, je laptop of smartphone zal gewoon de sterkste zender kiezen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hallo Chris,

Zoals al Daki zegt heeft een wifirepeater vaak vrij weinig zin. Je verliest sowieso al 50% signaal omdat de wifirepeater het WiFi-signaal via dezelfde radio en via hetzelfde kanaal moet ontvangen en versturen.

Een betere router of simpelweg een kabeltje trekken is een veel betere en goedkopere oplossing.

Mocht je toch willen proberen de WiFi-repeater aan de gang te krijgen, dan raad ik je aan op internet op zoek te gaan naar een goede handleiding. De handleiding op internet is vaak uitvoeriger dan die in je doosje zat. Overigens kan ik geen product vinden op internet dat een Zyxel 4321 wifirepeater zou zijn.

Toegevoegd na 4 minuten:
Oeps tikfoutje bij het type