Is het mogelijk om te bepalen bij welke access point mijn mobiel op school is ingelogd ?

Op school hebben wij in elk lokaal een accespoint zitten voor WiFi. Nu doen wij een klein onderzoekje naar de sterkte van het signaal. Hiervoor moeten we wel bepalen bij welke access point onze mobiel is ingelogd. Is het mogelijk om bijvoorbeeld met een of andere programma of iets dergelijks bijvoorbeeld te achterhalen wat het IP is van die access point ? Of heeft iemand nog andere ideeën ? De IP-adressen van de access points weten we allemaal al, we moeten alleen weten bij welke de mobiel is ingelogd. Alvast bedankt !

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
1.6K

Antwoorden (1)

Mogelijk werkt de android app Wifi Analyzer. Deze ziet de verschillende access points en laat volgens mij ook zien met welke je verbonden bent. Ik heb thuis geen access points maar morgen kan ik dit op het werk controleren. Verder is er nog Fing die je netwerk scant.