kan iedereen zomaar een pettie starten?

ik wil graag een petitie starten maar kan dat zomaar of heb je dan toestemming nodig van de gene waar van ik de petitie op wil starten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
tinus1969
9 jaar geleden
Wat bedoel je met 'de gene waar van ik de petitie op wil starten'? Je bedoelt dat je op wil komen voor iemand anders belang, of voor onrecht dat iemand anders is aangedaan?

Antwoorden (1)

Wanneer je toestemming nodig zou hebben van de gene waar van je de petitie op wil starten dan zou die persson (of organisatie) dus zelf kunnen beslissen of hij een protest aan z'n broek wil, of niet.

Die keuze zal snel gemaakt zijn !

Een petitie is laten horen wat jouw mening is, maar dan in gezamenlijk verband met meer mensen. Zo kun je elkaars geluid versterken een heeft je mening meer 'duidelijkheid'.

We hebben in ons land vrijheid van meningsuiting. Zolang je niet kwetsend of beledigend bent ben je vrij om welke petitie dan ook op te starten.

Ga dus gerust je gang !