hoe krijg ik die update terug die ik geblokkeerd heb in COMODO?

Ik kreeg een melding van Comodo dat een programma toegang wilde krijgen tot mijn pc. Nu wilde ik meer weten over het programma, maar ik kreeg die pop-up niet weggeklikt. Dus heb ik het maar uit veiligheidsoverwegingen geblokkeerd.
Nadien zag ik dat het over een belangrijke beveiligingsupdate ging van Microsoft. Ik ben dan bij Comodo gaan kijken bij de geblokkeerde bestanden, in de hoop het opnieuw terug te kunnen opvissen. Het bestand staat er mooi in, maar ik kan het niet meer open klikken noch de blokkering ongedaan maken.
Dan heb ik de laptop terug opgestart, in de hoop het zo terug op te vissen. Maar nu staat het zelfs niet meer in de lijst van de geblokkeerde bestanden bij Comodo. Ik dacht dat het bestand "MR" of dergelijke heette, maar ben niet zeker en kan het ook niet controleren.
Wat nu? En hoe kan ik dit in het vervolg voorkomen?

9 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Je kunt bepaalde mappen toevoegen aan een lijst die COMODO zal negeren.
Even bij instellingen kijken, dan kan je dit in het vervolg voorkomen.
Nadat je de map hebt toegevoegd moet je die update dus even opnieuw downloaden.
Mocht het programma beschadigd zijn zit er SOMS in het uninstall programma ook een "repair" optie. Dan werkt dat, anders zul je het helemaal opnieuw moeten installeren.

Succes!