Domeinnaam vast leggen en verhuizen (verkopen) binnen 1 jaar. Waar kan dit?

Als ik in de voorwaarden lees van Hosting bedrijven dien ik daar minimaal 1 jaar te blijven met een opzeg termijn van 2 maanden. Ik wil graag opzeggen wanneer ik wil en de mogelijkheid hebben de domein naam te verhuizen wanneer ik wil. Weet iemand waar dit kan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Je kan je domeinnaam op ieder gewenst moment verhuizen, maar dit betekent niet dat je je geld terugkrijgt voor de periode die je niet opgebruikt hebt. In jouw geval mag je ook niet vergeten op te zeggen ten laatste 2 maanden voor het jaar vestreken is. In principe kan je dat al doen enkele dagen nadat je domeinnaam verhuisd is en actief is.
Domeinnaam verhuizen België: zie bron 1. Voor Nederland: zie bron 2.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel voor je antwoord. Had niet de verwachting dat ik me geld terug kreeg :) maar wil een domeinnaam kopen voor iemand die op vakantie is en deze daarna overschrijven op zijn naam als hij terug is vandaar. Nogmaals dank je wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met verhuizen wordt in principe niet bedoeld dat je van eigenaar verandert, wel van host. Dan schiet je eigenlijk niets op met mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja inderdaad, maar wie treedt meestal (of altijd?) op als registrar?