Mag je een foto met ©2010-2011 als vermelding zonder toestemming gebruiken?

Op internet heb ik een foto gevonden met eronder de vermelding ©2010-2011. Als ik het zo lees is de copyright verlopen. Mag je dan de foto zonder toestemming gebruiken of niet?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Waarom zou het copyright verlopen zijn?

De vermelding 2010-2011 betekent niet dat dit alleen in deze periode geldig is maar dat het materiaal van deze periode afkomstig is.

Het auteursrecht verloopt pas na 70 jaar. Dus moet je nog wachten tot 2071.

Wil je de foto gebruiken zal je dus toestemming moeten vragen aan de fotograaf.

Het hangt er vooral ook vanaf waarvoor je de foto wilt gebruiken. Vervolgens kan je nagaan of dat wettelijk mogelijk is.