is er een antenne voor op mijn oude internet modem?

ik heb nog een oud modem dat enkel met bekabelt netwerk werkt maar ik wil graag ergens anders dan bij mijn bureau op mijn laptop kunnen.
nou zou ik een nieuw modem kunnen kopen maar ik hoop dat er een antenne is die ik in 1 van de 4 poortjes kan steken om op die manier toch wifi te hebben.
nog 2 dingen:
1. ik kan de stikker van het modem niet meer lezen dus vraag niet welk merk, model of zulke info want die weet ik niet ( behalve dat het merk tompson ( of zo iets) is).
2. zeg niet: "ga effen zoeken op Google" want dat heb ik al geprobeerd en ik kan niks hier over vinden

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het een oud modem is van je provider dan kun je vragen deze om te ruilen voor een Gratis draadloos modem.
Gaat het om een extra eigen modem dan zijn ze er al vanaf €30. http://www.testgoed.nl/routers
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat je nodig hebt is een draasloos accespoint. Maar als je het idd aver een internet modem hebt heb je nog geen router (ookal zit deze mss in je modem). En tegenwoordig vind je geen router meer zonder wifi. Dus in jou geval lijkt het me interessant gewoon een router aan te schaffen.

Antwoorden (2)

Nee, je kunt van een 'ouderwets' modem geen wifi-router maken. Dat kan gewoonweg niet. Gelukkig zijn deze routertjes niet duur, ze kosten een paar tientjes, dus dan maar op naar de winkel.
escape
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dank je zeer voor je behulpzame en snelle antwoord
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een WiFi access point in een van de lan poortjes klikken is toch juist wat hij zoekt?
Even wat begrippen (toegegeven, ze zijn wat kort door de bocht):

- Een modem vormt het signaal van de provider om naar een signaal dat geschikt is voor een thuisnetwerk
- Een router zorgt ervoor dat je meerdere computers op 1 modem aan kan sluiten
- Een access-point maakt je netwerksignaal draadloos (feitelijk is dat die 'antenne' waar jij op zoek naar bent, maar dan in de vorm van een extra 'kastje' !)
- Een wifi-kaart ontvangt het wifi-signaal in je computer / tablet / telefoon

Al die apparaten zijn in principe losse netwerkonderdelen.
Fabrikanten zijn deze netwerkondedelen gaan combineren tot 1 apparaat:

- Een modem-router is een combinatie van een modem en een router
- Een wifi-router is een combinatie van een router en een access-point
- Een wifi-modem is zelfs een combinatie van een router, een modem en een access-point

Jij spreekt over een "internet-modem met 4 poortjes". Dat zal dan een modem-router zijn. Een dergelijk apparaat heeft meestal ook wifi aan boord. Weet je zeker dat je niet een losse modem en een router (met 4 poortjes) hebt ?

Hoe het ook is: zou jij aan 1 van die 4 poortjes een access-point hangen dan heb je precies de situatie die jij zoekt.

Access-points zijn gewoon te koop in de winkel.

Een losse access-point zal een poort op je router bezet houden en is bijna net zo duur als een volledige wifi-router. Vandaar dat veel (kleinere) winkels geen losse access-points verkopen, maar wel een wifi-router.

Mocht je daar tegenaan lopen, en je hebt een los modem en een losse router, dan kun je het beste deze router vervangen door de nieuwe wifi-router.
Heb je een echte modem-router, dan zou je de wifi-router achter de modem-router kunnen hangen.

Tip: elke router heeft één WAN- en meerdere LAN-poorten. De WAN-poort is "signaal-in" de LAN-poorten zijn "signaal-uit".
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ Exact het antwoord dat ik ook in gedachte had.