Krijg je bij het sturen van een e-mail, naar een verkeerd adres altijd een bericht van de account?

Wij hebben een paar foto's gestuurd naar kennissen, maar deze hebben de foto's niet ontvangen. Zij geven aan dat er een "punt" is vergeten in het adres.Maar wij kregen geen return mail delevery. Bestaat het dat er een adres is dat op deze lijkt, maar dan zonder punt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik neem aan dat je hotmail gebruikt maar je krijgt dan geen bericht. Controleer of het email juist is en progeer het nog een keer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja natuurlijk bestaat het dat e-mailadressen lijken op andere e-mailadressen maar dan zonder, of juist met, punt. Er zijn veel Jan Janssens in Nederland maar er kan er maar één een e-mailadres met zijn voornaamachternaam (janjanssen) hebben bij één bepaalde provider. Als er 10 verschillende providers zijn, kunnen dus 10 Jan Janssens een e-mailadres met hun voornaam en achternaam (zonder punt dus) hebben. Bevoorbeeld: voornaam.achternaam@provider.nl versus voornaamachternaam@provider.nl. Waarbij je bij provider moet lezen de naam van de maatschappij waar je je internetabonnement hebt afgesloten (b.v. KPN, UPC, Telfort enz.). Het luistert nauw, al die verschillende, maar schijnbaar op elkaar lijkende e-mailadressen. Sommige zetten daarom ook cijfers in hun e-mailadres. Dan wordt het bv. voornaam8achternaam@kpnmail.nl.

Het beste antwoord

Het kan zeer zeker dat de foto's bij een ander persoon aangekomen zijn. Met name wanneer jij geen bericht hebt gekregen van de postmaster. Want dat zou gebeurd zijn als het gebruikte e-mailadres niet bestaat. Er zijn zoveel mensen met dezelfde naam, dat dit niet ongebruikelijk is.
Amadea