home plug/ internet vraag?

Ik zit al tijdje bij UPC het internet knalt er regelmatig eruit zijn al verschillende monteurs geweest om het internet te verbeteren allemaal teleurstellingen nu ben ik echt ten einde raad want kabel trekken is geen optie (modem staat beneden ik zit op folder) nu hoorde ik laast van een homeplug wat ik dat precies en hoe werkt het.
Heb nu een abbo met 50b internet

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Homeplug of powerline bestaat uit 2 kastjes waardoor je netwerk signaal over het stroomnet naar boven kan brengen.
1 kastje doe je bij je modem in het stopcontact en verbind je dan via een netwerkkabel met je modem
Op zolder plug je het 2de kastje in een stopcontact en verbind je je computer met een netwerkkabel met het kastje en je hebt internet boven
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Had ik ook met UPC. Erg lastig.
Ik heb het opgelost door over te stappen naar Telfort adsl.
Is nog de helft goedkoper ook en in de praktijk net zo snel