Kan je meer betalen dan verdienen met google adsense?

Je moet belasting betalen om deel te nemen aan Google Adsense, kan het zo zijn dat je als je bijvoorbeeld super weinig verdient, dat je meer betalen dan dat je verdient aan belasting?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen belasting, maar je betaalt natuurlijk wel per click. En dat hoeft niet in verhouding te staan tot meer omzet op je website.
Ik heb als proef voor 50 euro aan Adsense geadverteerd maar nauwelijks meer verkocht.
Ligt ook aan wat je verkoopt.

Antwoorden (2)

Ik heb altijd begrepen dat je geen belasting meer hoeft af te dragen omdat dit door Google in Ierland al gebeurt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe kom je daar nu bij?. Natuurlijk moet je gewoon belasting afdragen in Nederland.
Nee. Je betaalt een percentage over je inkomsten als inkomstenbelasting.
Dit percentage is afhankelijk van het bedrag.

Je kan natuurlijk nooit meer belasting betalen als dat je verdient
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel :)