Hoe kun je weten of je download uit een legale bron?

Ik doe dat wel eens van uitzendinggemist of rtlxl maar is dat wel legaal?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

uitzending gemist en rtlXL zijn 100% legaal
wand op rtlXL betaal je vaak om iets te kunnen zien.
en uitzending gemist word deels door de regering gefinansiert omdat het een website is van de Nederlandse publieke omroep ( afgekort npo )
maar deze twee sites zijn samen met YouTube eigenlijk de enige site waar je met zekerheid kunt zeggen dat ze legaal zijn.
op YouTube worden wel eens films gezet maar ook sommige filmpjes worden er afgehaald dat is een teken dat het gecontroleerd word en dus dat het in prensipe legaal is
de rest van de websites is dat bijna nooit met 100% zekerheid te zeggen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het bekijken van de filmpjes op deze sites is legaal.
Downloaden is een ander verhaal. :)

Andere antwoorden (1)

Een film downloaden is illegaal tenzij je ervoor betaald.
Alles wat auteursrechtelijk beveiligd (hoort te zijn/) is, mag je dus niet zonder te betalen downloaden.
Series zullen dus illegaal zijn om te downloaden tenzij het echt bekende websites zijn zoals dus RTL XL of Uitzendinggemist.