Is het toegestaan om producten via web-logs te 'showen'?

Stel ik heb wat spulletjes die ik wil verkopen, kan ik dan ook via een web-log, een foto'tje maken en wat info erbij zetten?

Lijkt mij niet, maar kon zelf niet bij voorwaarden iets dergelijks vinden.

Iemand die hier meer van weet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom gebruik je niet gewoon Marktplaats? Dat is er voor bedoeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik ik ook wel;) maar vroeg mij af of web-log ook kan. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ps; dat ziet er wat verzorgder uit. Zodat ik mensen dan zou kunnen doorlinken naar mijn blog. Aangezien een web winkel mij veels te lastig zou zijn;)

Het beste antwoord

Ik neem even aan dat je de site web-log bedoelt. In de gebruikersvoorwaarden staat dat dit niet is toegestaan.

"Het is de Gebruiker onder meer niet toegestaan om de Website, de Weblog en de Diensten te gebruiken voor: (...)
d. commerciële doeleinden en het doen van commerciële uitingen, daaronder begrepen het plaatsen van banners en het linken naar commerciële websites, daaronder begrepen pornografische websites, met uitzondering van advertentiematerialen aangeleverd door of via Web-log.nl;"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En er is geen subtiele manier om het net zó te veranderen dat het niet verkopen is. Maar gewoon bijv een blog met allemaal foto's van spulletjes die ik heb gekocht?
(Dat ik dit uberhaupt durf te vragen aan een moderator :p )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de spullen niet ter verkoop aanbiedt, lijkt me dat niet strafbaar.

Andere antwoorden (2)

Er is nog heel weinig wettelijke geregeld over het internet.
Ik kan me niet voorstellen dat het niet zou mogen.
Er zijn ook meer verkoopplekken dan alleen Marktplaats, al is dat wel de grootste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is je bron? Want Biertje legt mij net uit dat het niet kan..