Wat zijn de codes van Twitterberichten en wat betekenen ze?

Zoals #fb

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

# staat, zoals al enkele keren gezegd, voor een onderwerp bijvoorbeeld deze tweet

#goeievraag.nl is echt een geweldige site, zorgt ervoor dat mensen die "goeievraag.nl" intypen in de zoekbalk, deze tweet kunnen vinden.

met @ tweet je eigenlijk naar iemand. Je zou het als een openbare direct message kunnen zien, maar mensen gebruiken het ook vaak in een tweet om makkelijk naar iemand anders zijn profiel te kunnen linken.

bijvoorbeeld @goeievraag.nl Ik vind dat jullie echt een goeie service hebben.

Vroeger kon je ook dit soort berichten zien

RT @goeievraag.nl is net geupdated voor een makkelijker gebruik.

RT staat dan voor retweet. Dit betekent dat je exact hetzelfde tweet als iemand anders. tegenwoordig heeft twitter zelf een retweetknop bij elke tweet staan. Dan tweet jij dezelfde tekst als iemand anders, en komt er bij te staan dat het een retweet is, en dan staat er geen RT in je bericht. Het is gewoon handig om dit te weten, omdat mensen dit nog regelmatig schrijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Denk dat je met onderstaande link aardig uit de voeten kunt. Hou niet zo van het sleurwerk op goeie vraag.
Tot twitterens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
# is een verwijzing naar een onderwerp dat vaak terug komt. Twitter maar eens #GV. (Geen idee wat eruit komt overigens)
Ook wordt het hekje voor de grap gebruikt.

bv: Vandaag veeeel geslapen...#zo_fit_als_een_hoentje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
# staat altijd voor een 'hashtag' (# = hash).
Hashtags worden gebruikt om een onderwerp in een Tweet (Twitterbericht) aan te geven. Wanneer er een # voor een onderwerp staat, wordt deze in de meeste twitterapplicaties automatisch gelinkt aan een zoekopdracht naar het betreffende onderwerp. De twitter community gebruikt steeds vaker grappige onderwerpen om hun berichten kracht bij te zetten.

een @ staat voor een gebruikersnaam (@michmich is bijvoorbeeld mijn twitteraccount). Wanneer er een @ voor een naam staat, zorgen de twitter applicaties dat deze naam gelinkt wordt aan een twitteraccount.