Hoe kan je met gratis software zelf een WordPress thema ontwikkelen?

En als het niet met gratis software kan, dan het liefst zo goedkoopst mogelijke software

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Je maakt in principe een child theme bij een thema dat aanleunt bij wat je wil. Als je de css van het origineel thema gaat bewerken, raak je anders bij een update van het thema alles kwijt. Als je de css helemaal zelf wil schrijven, kan je vertrekken van een thema zonder opmaak zoals BlankSlate van TidyThemes.
Je kan van BlankSlate (of een ander thema) wel een eigen thema maken door overal en in alle documenten van het thema de term 'blankslate' te vervangen door 'eigenthema' of een ander naam van je keuze. Dan wordt het uiteraard niet meer geupdate (wel opletten dat er al geen thema met eenzelfde naam bestaat).