Moet ik extra geld betalen voor een adsense account?

Ik ben 14 jaar en ik wil op de naam van mijn vader (Waarvoor ik toestemming heb) een Google Adsense account maken. Ik wil hem gebruiken voor de site Plazilla om wat bij te verdienen.

Moet ik hier alleen ook belasting voor betalen?

Bas

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Google Adsense en belasting betalen is een grijs gebied. Sowieso hoef jij er geen belasting over te betalen maar je vader. Je gebruikt immers zijn account. Grijs omdat de belastingdienst niet geinteresseerd is (naar eigen zeggen) als jij een paar euro verdient met je hobby (vergelijk het met zelfgemaakt kettingen verkopen op een knolletjesmarkt). De Belastingdienst zal er zelf bij de aangifte ook niet mee komen, daar Adsense vanuit Ierland betaald wordt. Als je er serieus geld mee (gaat) verdient, hoor je (je vader dus) het uiteraard op te geven als neveninkomste

Antwoorden (1)

Je zet het op naam van je vader en je vader ontvangt de inkomsten op zijn rekening. In dat geval hoef jij geen belasting te betalen. In de praktijk zal het wel wat meevallen en gaat het niet om grote bedragen. Eventueel kan je vader het wel invullen op zijn aangifte bij inkomsten uit overige werk. Als het om grotere bedragen gaat is het mogelijk dat je vader er dan wat belasting over gaat betalen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zodra er €70 is verdiend kan Adsense een eerste uitbetaling maken.