Hoe bepaal ik de waarde van mijn website?

Beste lezer,

Ik krijg geregeld e-mailtjes over mijn website of ik deze niet van de hand wil doen. Ik vraag dan wat men er voor wil bieden maar echter weet ik zelf totaal niet wat mijn website waard is.

Ik ben op onderzoek uitgegaan hoe ik de waarde van mijn website kan bepalen en kwam tegen dat dit te maken heeft met de inkomsten die je uit de website op jaarbasis haalt, klopt dit?

Daarbij kwam ik ook de website ww.checkwebsiteworth.nl tegen waar je ook kan zien hoeveel je website waard is maar ik vraag me af hoe zij dit kunnen berekenen en of dit betrouwbaar is?

Mijn vraag is dus hoe kan ik zelf berekenen wat mijn website precies waard is?

Alvast bedankt.

Toegevoegd na 2 minuten:
www.checkwebsiteworth.nl moest het zijn, sorry

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
2.6K

Antwoorden (4)

Een ruwe schatting kan je doen via deze site:

http://www.websitevaluecalculator.com/

Toegevoegd na 4 minuten:
Natuurlijk is dit niet 100% correct. De waarde van je website stijgt natuurlijk als je veel inkomsten door middel van advertenties hebt.

Toegevoegd na 10 minuten:
Nog een bewerking na je reactie: Probeer de volgende dingen eens voor jezelf op een rijtje te krijgen:

- Hoeveel inkomsten heeft mijn website?
- Is er veel vraag naar een website met dit onderwerp/product?
- Stijgen de bezoekersaantallen elke maand of dalen ze?
- Is er voor de bezoekers een mogelijkheid om dingen toe te voegen aan de website of is het alleen kijken of kopen?

Als er bijvoorbeeld veel vraag is naar een website over dat onderwerp zal de prijs omhoog gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de waarde van je website is afhankelijk wat er iemand voor wil betalen,
De waarde van je website is afhankelijk van een heleboel factoren zoals hoeveel bezoekers bezoeken je website dagelijks.
Is er een groeiende markt in, kan het bedrijf dat het wil kopen gebruiken bij het uitbereiden van hun markt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat om vraag en aanbod. Heb je een interessante omzet en dito winst dan hebben de concurrenten of wellicht investeerders interesse. Die waardebepalings-websites zijn pure onzin gebaseerd op niets. De waarde van je website is niets meer of minder dan de omzet/winst die je ermee behaalt. Ik heb net even gekeken naar een website/bedrijf wat vorig jaar nog 7 miljoen aan investeringen heeft binnengehaald en loopt als een trein. Op checkwebsiteworth staat de waardebepaling op nog geen 10.000 euro... Grote onzin en rechts laten liggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook als de site nu niet goed bezocht word kan hij toch voor een ander met een specifiek doel een grote waarde hebben.

Stel een bedrijf wil een nieuw product lanceren. En die productnaam komt overeen met jou sitenaam. Ik hoor de kassa al rinkelen.