Wat was de allereerste website van Nederland ? en welk jaar was dit dan ?

10 jaar geleden
in: Internet
3.9K
Poet
10 jaar geleden
Hier staat iig de NL internet ontstaansgeschiedenis.
http://www.netkwesties.nl/636/aartsvaders-nederlandse-internet.htm

Het beste antwoord

Het is nu bijna niet te geloven, maar in 1992 bestonden er slechts drie websites in de hele wereld: die van CERN, SLAC en Nikhef.

De Nikhef website werd operationeel in february 1992. De webserver werd eerst geïnstalleerd op nic.nikhef.nl, het netwerkinformatiesysteem van de netwerkgoeroes van Nikhef. Niet veel later verhuisde de webserver naar een krachtiger systeem: www.nikhef.nl.

CERN had de eerste website ter wereld, daarna volgden het Stanfordlab SLAC en het Nederlands instituut voor subatomaire fysica Nikhef. Het Nederlandse Nikhef had dus de derde website ooit, iets waar het onderzoeksinstituut ook zelf bij stilstaat.
fremar
10 jaar geleden
molenaar
10 jaar geleden
wauw bedankt voor dit uitgebreide antwoordt zodoende weer iets geleerd

Andere antwoorden (1)

Die van het Nederlands instituut voor subatomaire fysica Nikhef. Deze kwam als derde website ter wereld online in februari 1992.
Amadea