Hoe maak ik een hyperlink aan op de homepage van een wordpress website?

Alle andere pagina's op mijn website, kan ik uitgebreid bewerken (tekst, kleur, wel/geen linkjes in tekst etc.). Voor de homepage kan ik via Widgets wel tekst aanpassen, maar geen hyperlinks e.d. invoegen. Dit moet te doen zijn, maar hoe?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Dit ligt aan de soort homepagina.

Je kunt je laatste berichten op je homepagina laten zien, maar ook een statische pagina (deze optie is te vinden op het Dashboard bij [Instellingen > Lezen > Startpagina toont]).

Wanneer je de optie 'Je laatste berichten' gebruikt, kan je inderdaad geen andere tekst op je homepagina zetten. Maar wanneer je de optie 'Een statische pagina' kiest, kan je gewoon een normale pagina als homepagina gebruiken, waarop je gewoon een hyperlink kunt plaatsen.

Het is overigens wel mogelijk om in een widget een hyperlink te plaatsen door HTML te gebruiken. Dit is iets lastiger dan de Wysiwyg-editor, maar werkt als volgt:

Om een hyperlink te maken met de tekst 'MijnWebsite' die linkt naar www.mijnwebsite.nl, moet je het volgende doen:

Gebruik: MijnWebsite
Je moet op de eerste plek (tussen de "...") de URL plaatsen en op de tweede plek de tekst die je wilt weergeven.

Het is ook mogelijk de link in een nieuw venster te openen. Daarvoor gebruik je:
MijnWebsite.