Zou een browser kunnen werken zonder zelf een punt in het webadres te zetten?

Als de browser er bijvoorbeeld rekening mee houd dat de toevoeging zich limiteert tot .com, .nl, .net, .be enz zou die zelf kunnen bedenken dat ik naar nu.nl wil gaan als ik nunl intikt in de adresbalk ipv dat ik wil zoeken op google naar nunl wat geen betekenis heeft.

Een nadeel zou uiteraard kunnen zijn dat bepaalde Zoektermen ipv google zoeken gelijk een website geven, maar dat zou dan weer op te heffen zijn door eerstgenoemde aan of uit te kunnen schakelen.

Maar de vraag is dus of je puntloos een webadres direct zou kunnen vinden als je browser daar een app of programmaatje voor maakt.

Http en www vult de browser nu al zelf in, kan dat ook met de punt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
1.1K
Poet
10 jaar geleden
Het zou mogelijk moeten zijn om alle .(x)xx die je gebruikt aan te geven. Dat zullen er normaal gesproken maar een paar zijn (.nl .com .be en misschien nog 2). Dan google te leren dat elke entry eerst gecheckt moet worden op die laatste letters. Zijn die er dan moet google er de punt tussen zetten/denken en naar de site linken ipv de zoekmachine aanzetten.
Incidenteel link je dan naar een site terwijl je wilde zoeken en krijgt dan wsl de melding dat de domeinnaam nog te huur is. Voor die gevallen is het idd handig als je de optie kunt uitschakelen. Dat zou kunnen via je eigen input. Bijvoorbeeld dat een punt helemaal achteraan betekent dat google op de normale manier te werk moet gaan. Bijvoorbeeld: telecom. waarbij hij door de eindpunt niet naar www.tele.com gaat zoeken maar toch gewoon naar het begrip telecom.
Cryofiel
10 jaar geleden
Wordt toch wel lastig met Amoebe, Thebe, Cyborg, Bejaarde, Oude, Visnet, enzovoort. Ook zou de werking sterk afhankelijk zijn van het land waar de gebruiker woont. Zelf gebruik in nooit .in, maar een Indiaas persoon wel. Hetzelfde geldt voor veel andere land-extensies.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De punt achter de Zoekterm zoals door poet geopperd zou dan uitkomst bieden, maar je hebt wel een paar leuke voorbeelden.

Antwoorden (1)

Vermits dat de domeinextensie is, en er tegenwoordig al verschillende bestaan (.com/.tk/.co.uk/.gov.be/.. is het bijna onmogelijk voor je browser om het verschil te zien tussen de domeinnaam en de extensie ervan.