Welke site helpt mij om de juiste zorgverzekering te kiezen?

10 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet Independer, dat is van Achmea, dus lijkt me niet echt objectief.

Het beste antwoord

Vergelijkingssites geven soms verschillende adviezen. Vergelijkingssites zeggen onafhankelijk te vergelijken, maar ontvangen wel vergoedingen van verzekeraars voor het doorsturen van aanvragen. Je kunt bijvoorbeeld een vergelijking maken op de sites van de Consumentenbond, Zorgkiezer, Verzekeringsite en Prizewise.

Het kan nuttig zijn om via verschillende sites een vergelijking te maken om tot een goede keuze te komen. Ook is de premie soms voordeliger op de ene site en duurder op de andere, door een aanbieding van een verzekeraar. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) adviseert te vergelijken op meerdere vergelijkingssites.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Geen enkele vergelijkingssite is onafhankelijk. Ze worden door de zorgverzekeraars di er aan meedoen betaald. Er zijn zorgverzekeraars die uit principe niet willen betalen voor die zogenaamde onafhankelijkheid. Van die zorgverzekeraars kan je dan ook geen verzekering afsluiten via zo,n site. Vraag je eerst af welke zorg je buiten de standaard zorgverzekering aanvullend verzekerd wilt hebben. En kies daarna een aanvullend pakket dat bij je wensen past. Ga niet blind voor de goedkoopste, want dat kan betekenen dat je dan niet meer naar de fysiotherapeut of het ziekenhuis van je keuze mag. Kies een zogenoemde restitutiepolis.